Dugi mračni dani i hladne noći, posebice zimi, mogu izazvati neizbježan osjećaj depresije, iscrpljenosti i tjeskobe. I to je već svima poznato, da nas zimi češće hvata tuga. Službeni naziv za ovaj problem je Seasonal Affective Disorder (SAD) i nije više rezerviran samo za zimske mjesece. Ljeti se također događaju ovi problemi i jednako su stvarni. Kako piše glamourmagazine.co.uk, radi se o velikom depresivnom poremećaju, vrsti depresije koja korelira sa sezonskim promjenama.

Psiholog i terapeut dr. Kalanit Ben-Ari ističe da je sezonski afektivni poremećaj poznat kao “zimska depresija” jer su obični simptomi prisutniji tijekom zime. Ali čak 10 % ljudi može imati obrnute simptome, pri čemu se bolje osjećaju tokom zime, a lošije tokom ljeta. Iako se povezuje sa smanjem svjetlom i tmurnim vremenom koje donosi zima, neki ljudi pate od povećanog sunca i toplijih temperatura.

Šta uzrokuje ljetnu depresiju?

Zimi nastaje problem zbog nedostatka sunčeve svjetlosti što uzrokuje tugu. I to već svi znaju. No kako se događa ista stvar i ljeti kada su svi izloženi dnevnom svjetlu? Zdravstveni stručnjaci objasnili su da je upravo u tome problem – sezonski afektivni poremećaj koji se javlja tokom ljetnih mjeseci može biti posljedica previše sunca. To je zato što previše sunčeve svjetlosti isključuje proizvodnju melatonina u vašem tijelu. Melatonin je hormon koji pokreće vaš ciklus spavanja i buđenja, tako da dugi ljetni dani mogu uzrokovati nedostatak melatonina u vašem tijelu. Zanimljiva je činjenica da ljetna depresija može uzrokovati gubitak težine, poteškoće sa spavanjem i općenito osjećaj “jada”.

Uzrok svemu tome svakako nije samo fizički jer tijelo utječe na um i obrnuto. Prošli događaji u životu, kao i aktualni, mogu utjecati na to kako se osjećate i povećati neke simptome.

Kako prepoznati ljetnu depresiju?

Prema pisanju Healthlineae, depresiju ljeti možete prepoznati ako imate bilo koji od ovih navedenih simptoma (iako je važno naglasiti da postoje i drugi razlozi zbog kojih biste mogli imati te osjećaje):

  • Uznemirenost
  • Poteškoće sa spavanjem
  • Povećani nemir
  • Nedostatak apetita
  • Gubitak težine

Depresija ljeti je izliječiva – evo kako:

Stručnjaci i istraživanja tvrde da je itekako moguće izboriti se s problemom kao što je ljetna sezonska depresija. Prvi korak prije svega je to da prihvatite svoje osjećaje i to kako se osjećate te da prepoznate problem koji imate. Kada to prihvatite, tada prakticirajte i sve tehnike opuštanja koje pomažu u borbi protiv stresa i tjeskobe. Zdrave životne navike su ključne pa svakako razmislite o promjeni svoje prehrane, redovitom odmoru te vježbanju. Terapija razgovorom uvijek je nešto što pomaže u svakom pogledu pa ako ste u nedoumici ili ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, svakako kontaktirajte svog liječnika opće prakse ili kvalificiranog terapeuta.

IZVOR: Ljepotaizdravlje.ba

Ostavite Komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana.